Kur’an’da, “O müşrikleri nerede bulursanız öldürün.” geçmektedir. Bu ayeti iyi mi açıklarsınız?

Lütfenlog in or register to like posts.
Yazı
Yanıt
Yanıt

Kıymetli kardeşimiz,

Bilinmiş olduğu suretiyle, Kur’an-ı Kerim bir defada bir kitap olarak indirilmemiş, vakalara gore yirmi üç yıl zarfında gelmeye devam etmiştir. Burada söz mevzusu olan, Hz. Peygamberin ve ilk Müslümanların müşriklerle cenk hâlidir. Iyi mi ki, bir devlet teröristlere şöyleki bir ültimatom verebilir: “Size dört ay müddet. Ya bu müddet zarfında teslim olmuş olursunuz ya da görüldüğünüz yerde öldürülürsünüz.”

Onun şeklinde, Tevbe Sûresinin ilk ayetlerinde belirtildiği suretiyle, müşriklere dört ay süre verilmiştir. Bu müddet zarfında onlara ilişilmeyecektir. Fakat eski hallerine devam ederlerse, ölüm fermanı söz mevzusudur. “Onları nerede bulursanız öldürün” mealindeki ayetin son kısmı “Allah Gafur ve Rahimdir” diyerek biter. Bununla “Allah bağışlayıcıdır, acıma edicidir. Siz de öyleki olun” mesajı verilmektedir. Bir sonraki ayette ise şöyleki denilir:

“Eğer müşriklerden biri eman ile sana gelirse ona eman ver. Ta ki Allah’ın kelamını dinlesin. (Müslüman eğer olmazsa) sonrasında onu itimat içinde bulunacağı bir yere ulaştır. Şundan dolayı onlar bilmeyen bir kavimdir.”(Tevbe, 9/6)

Bu ayette, müşrikler ile alakalı tanrısal rahmetin eserlerini açıkça görmek mümkündür. Demek ki, müşriklere bu dinin güzelliğini görmek, Allah’ın kelamını dinlemek fırsatı verilmelidir. Şundan dolayı onlar, bu dini bilmeyen bir toplumdur. Onlardan bu şekilde gelenler, İslam beldesinde güvenlik içinde yaşarlar, gezerler. Müslümanların hallerini gözlemlerler, neticede İslama girmeyebilirler. Kabul etmediğinde “Sen müşriksin” denilip öldürülmez, güvenlik içinde vatanına dönmesine destek olunur.

Tarihen de durağan(durgun) olan budur ki, Müslümanlar cenk haricinde gayri müslimleri öldürmemişlerdir. Eğer öldüren olmuşsa, bu dinden değil, o şahsın İslamı bilmeyişinden kaynaklanmıştır. Benzeri durum, gayri müslim ülkeler için de geçerlidir. Söz gelimi, bir Müslüman yabancı bir diyara gezgin olarak gidip de malından dolayı öldürülmüşse, bunu o ülke insanlarının İslama düşmanlığı şeklinde değerlendirmek doğru olmayacaktır. Günümüz hukuk sistemlerinin de kabul etmiş olduğu suretiyle, suçun şahsiliği esastır. Birisinin yüzünden başkalarını da cezalandırmak adalete aykırıdır. Kur’an bunu şöyleki anlatır:

“Hiçbir günahkâr başkasının yükünü yüklenmez.” (Necm, 53/38)

İlave data için tıklayız:

– Yanlış yorumlanan bir ayet: “Onları bulduğunuz yerde öldürün…”

Merhaba ve yakarma ile…
Sorularla İslamiyet

Sorularlaislami… tarafınca Ct, 04/02/2006 – 00:00 tarihinde gönderildi

Reactions

0
0
0
0
0
0
Already reacted for this post.

Reactions

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir