Laik düzende, namusum ve şerefim üstüne, diye yemin etmek caiz mi?

Lütfenlog in or register to like posts.
Yazı
Sual Detayı

Hukuk sistemindeki yeminin caizlik durumu nedir? Ülke olarak Laik bir yönetim şekli ile yönetiliyoruz. Dolayısı ile hukuki ceza sistemimiz de bu yönetim şekli ile uygulanıyor. Hakim olacak birisi yemin ederken, “namusum ve şerefim üstüne” diye bir söz kullansa, ve bu söz karşılığında sözünü tutması gerekir ve tutmazsa haram işlemiş olur. Peki verdiği bu söz laik sistem düzeninin kararlarını uygulamaya yönelik olduğundan ve bu uygulamaların bazı kısımları İslam’a uygun olmadığından, verdiği bu sözün neticesinde iki mesele aklıma takılıyor; Birincisi, bu şahıs bu sözü verirken ve “onur, namus üstüne” derken, (şimdi kullanacağım kelimeler için affınızı arzuluyorum) hem İslam’a karşı bazı uygulamaları yapmazsam şerefsizim benzer biçimde bir anlam çıkıyor benzer biçimde görünüyor, hem de şahıs o niyetle söylemezse bu sefer de kimin sözü ne mana da bilinmiyor. Dolayısı ile bu durum Ne Gibi açıklanabilir? 
İkinci sorum da şu: Bu şekilde bir durum sonucunda örnek vermek gerekirse, katliam işleyen biri normalde İslami şartlara nazaran kısasla ölmesi gerekiyor. (Yanlışsa düzeltin) Sadece hakim öldürmüyor hapse atıyor. Laik düzene nazaran hakkaniyet, İslami düzene nazaran tabiri caizse noksan bir hakkaniyet vermiş oluyor sanırım. Bu durumda hakime, ceza verdiğinden ve bu yönetim şekline dahi olsa bile adil davrandığından sevap gelir de, İslami bazı uygulamaları uygulamadığı için (her ne kadar inancı İslami yönde olsa da laik düzenle yönetilmek isteyen birini düşünün) günah mı olur? Yoksa İslami bir hükmü tam olarak uygulamadığı için tüm sevabından mı olur? 
İki suali da detaylı cevaplarsanız memnun olurum.

Yanıt
Yanıt

Kıymetli kardeşimiz,

Laik düzende iktidar, hakim, avukat vb. olmak zarurete dayalı olarak caiz olabilir.

Fakirlik “Müslümanların haklarını mümkün olduğu seviyede korumak ve onlara zulmü engellemek için başka çarenin olmamasıdır.”

Bir de aslolan hedefe erişebilmek için bu yolun zaruri hale gelmiş olmasıdır.

İşte bu yoksulluk durumunda iktidar olanlar, anılan vazifeleri kabul edenler zorunlu oldukları icraatı yaparlar.

Laik kanunların adalete (İslama) uymayan hükümlerinin sorumluluğu onlara ilişkin olmaz ve onların hedefi süre içinde bu tarz şeyleri değiştirmektir.

Slm ve yakarma ile…
Sorularla İslamiyet

fatema.tezel tarafınca Çar, 05/06/2019 – 20:00 tarihinde gönderildi

Reactions

0
0
0
0
0
0
Already reacted for this post.

Reactions

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir