Putlar niçin Kur’an’da oldukca geçmektedir; günümüze mesajı nedir?

Lütfenlog in or register to like posts.
Yazı
Sual Detayı

– Kur’an’da putlar oldukca kere geçmektedir, günümüze hikmeti ve mesajı nedir?

Yanıt
Yanıt

Kıymetli kardeşimiz,

– Kur’an’ın ilk muhatapları Arap müşrikleridir. Bu puta tapma hastalığının tedavi edilmesi normal olarak en öncelikli olacaktır.

– İnsanlık zamanı süresince Tanrı hakkında yanlış tasarım, tanrıtanımazlık değil, ona ortak koşmaktır. Bu sebeple Kur’an’da insanlığın bu mevzuda en oldukca muhtaç olduğu şey Tanrı’ın varlığı ile birlikte, onun yegâne şeriksiz ilah olduğudur.

Nitekim, bir ayette meal olarak:

“Göklerin ve yerin yaratıcısı olan Tanrı’ın varlığında kuşku mi vardır?” (İbrahim, 14/10)

ifadesine yer verilmiş ve adeta yaratıcıyı inkâr etmek gökleri ve yeri inkâr etmekle eş kıymet olduğuna işaret edilmiştir.

– Bugün de insanlığın ve bilhassa de Tanrı’a inananların en oldukca muhtaç olduğu şey Birleştirme inancıdır. Semavi birer din mensubu olan Yahudi ve Hristiyanlar’da da şirk noksan olmamaktadır. Bilhassa Hristiyanların temele akideleri bulunduğunu iddia ettikleri TESLİS akidesi şirkin ta kendisidir. Kur’an’ın sık sık şirkten sakındırmasının muhatapları, bununla beraber bu Ehl-i kitap olan Yahu ve Hristiyanlardır.

– Müslümanların da kendi iç alemlerinin inanç sistemlerinde en oldukca maruz kaldıkları çekince şirktir. Şirkin bir çekirdekten bir ağaca, bir mum ateşinden güneşe kadar olan mesafedeki şeklinde derecelere ayrılır.

Açıkça bir taşa, bir hayvana tapmamakla birlikte, “La ilahe illallah” hakikatine aykırı düşen binlerce çeşit şirk tehlikesi vardır. Zaferleri direkt bir insana vermek, başarıları direkt kendi nefislerine vermek, şifayı direkt ilaçlara vermekten tutun ta “şirk-i hafi” denilen bir riya, bir gösteriş duygusunun parıltısına kadar çeşitli aşama ve formlarda formatlanmış türlü türlü şirkler vardır.

İşte Kur’an’da putçuluğun şiddetle ve tekrarla vurgulanıp kötülenmesi, ilk muhatap olan insanların açık putçuluğundan tutun ta kıyamete kadar gelen ve gelecek olan tüm insanların inanç sistemlerine karıştırdıkları ve karıştıracakları küçük-büyük / açık-gizli her türlü şirkin tehlikesine dikkat çekmeye yöneliktir.

– Bununla birlikte, şirkin yanlış bulunduğunu kanıtlamak, tevhidin doğru bulunduğunu onay etmek anlamına gelir. Tevhid hakikatine / Tanrı’ın şeriksiz bir olduğuna vurgu yapmak, bununla beraber Tanrı’ın varlığını da kanıtlamak manasına gelir.

Bu sebeple XVIII. asırdan itibaren ortaya çıkan pozitivist ve maddeci felsefi akımlardan dolayı ateizme bulaşanlara da bir derstir. Zira, Tanrı’ın birliğinin ispatı, onun diriliğinin de ispatıdır.

Merhaba ve yakarış ile…
Sorularla İslamiyet

iyit komser tarafınca Pt, 15/09/2014 – 12:04 tarihinde gönderildi

Reactions

0
0
0
0
0
0
Already reacted for this post.

Reactions

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir